fredag 29 maj 2009

Underbara Svenska sommaren

Skulle ha åkt till gymmet och träna i dag men det gick bara inte.Bara tanken på att gå ner i källaren när solen sken tog emot. Gav mig istället ut på en underbar promenad på landet. Vi bor ju faktiskt i änden av Hallsberg och sen börjar landet.
Med Ipoden och bra musik kändes det som man flög fram över landsbyggden.Det var så härligt,varmt,skönt,grönt och luktade så gott.
Väl hemma igen så har jag nu planterat nästan allt.
-Hur många krukor har du igentligen mamma? sa yngsta dottern.
Det som tar emot nu är att jag ska jobba i helgen när Ulf är ledig. Brukar ju alltid jobba samma helger men eftersom jag var ledig Påsk så kände jag att jag var tvungen att jobba Pingshelgen. Så är det, man måste vara solidarisk och inte smita undan (som en del försöker göra faktiskt.)
Men jag har ledigt nästa vecka så det är igentligen inte synd om mig.
Ulf får jobba med trädgården och slita med landet och lite annat. Vi sätter ju alltid Harricoverts i landet och de kan man inte göra förrens det är ca 12 gradet i jorden men nu kan man nog göra det. Sen gäller det bara att se till att inte rådjuren kommer och tar allt, det är ett jätteproblem och jag kan nästan förstå Runar...ha,ha.
.

Inga kommentarer: