måndag 18 maj 2009

En dagsutflykt..till Åsbro och Rönneshytta

I dag har vi varit vid Åsbro Trädgård, det är en fröjd för ögat att komma dit.De har så mycket fina blommor och en speciell avdelning med bara perlargoner. Vi åkte dit jag,mamma och Ulf och mamma älskar pelargoner och köpte 3 st. Själv handlade jag sådant som skall planteras ut i krukor och blomlådor. Blommorna får stå på altan denna vecka och sen hoppas jag att det blir fint till helgen så att jag kan börja plantera. Allt är inte köpt ännu men det blev i alla fall 3 stora lådor fulla med blommor.

Dagens köp
4 bilder jag tagit från deras hemsida.




Man vill köpa och köpa men vissa blommor får man nog vänta med ett tag till om frosten kommer.
Sen åkte vi till Rönneshytta och varuhuset där. Hade hoppats på att hitta ett fint cafébord och två stolar men tyvärr, där fanns inget vi ville ha dessutom var maken mest intresserad av en massa andra saker så jag fick leta efter honom hela tiden,ha,ha.
.

Inga kommentarer: