fredag 8 maj 2009

I dag....

ska jag till Kumla och där kör jag lätt vilse. Tycker att det är jättesvårt att hitta i Kumla, tror inte att jag har något lokalsinne för jag har varit där många gånger och det borde ju bli bättre men icke. Älsta dottern har (hade innan de flyttande) de flesta av sina kompisar där så det har blivit mycket skjutsande och letande efter gator.
Nu ska hon och jag träffa en av hennes kompisar som har en liten MIO 5 månader gammal. Vi ska på Kumlamarken och sen fika. Ellinor har åkt före, hon skulle till optikern och sen klippa sig så jag ska åka själv. MIO och hans familj har flyttat så jag får väl bli guidad via mobilen för att hitta rätt. Tack gode Gud för mobilen!
Först ska det städas lite-usch va tråkigt! Diskamskinen ska lagas av Ulf, vi har fått delen som gått sönder så den ska snart fungera som vanligt och köket återställas.
Gräset ska klippas, även gräsklipparen har varit på lagning men har nu hämtats och ska fungera.
Nu hoppas jag att inget mer går sönder utan att vi kan göra det som vi hade planerat att vi skulle göra.
.

Inga kommentarer: