onsdag 20 maj 2009

Lura hjärnan

Blev väckt kl 16.00 i dag och 16.30 kom svägerskan. Vi skulle gå 3 varv i spåret hade vi bestämt. Efter gympass och spinning i går (som var kul med tufft....de sista 30 sekunderna tänkte jag "nu dör jag") kände jag mig ändå pigg.
-Nu går vi åt andra hållet,sa hon.
-!!!? Näe, men va konstigt, det känns helt fel ,sa jag som gått åt "samma" håll i alla år (22år.)
-Jo, det är bra för hjärnan ,sa min kloka svägerska.
Sagt och gjort, vi gick åt motsatta hållet och tänk! Det var som att komma till ett nytt ställe. Som att gå i en helt ny skog faktiskt. På vissa ställen visste jag inte riktigt vart jag var till skillnad från när jag går åt "rätt" håll för då vet man exakt vart man är och hur långt man har kvar.
Vi tog två varv åt "fel" håll och det sista varvet gick vi åt "rätt" håll.
Väl hemma var det dags att laga mat. Har bestämt mig för att prova så många nya recept som möjligt istället för de "gamla vanliga" och det har gått riktigt bra än så länge och familjen har också tyckt att det varit riktigt gott och då är det ju kul. I dag blir det Mexikansk falukorvsgryta.
-Jag visste inte att de hade falukorv i Mexico, sa min kära man....
.

Inga kommentarer: