lördag 30 maj 2009

Tänk om....

det hade funnits en trevlig restaurang här och inte bara pizzerior.Då hade Ulf och jag kunnat gå ut i kväll och ätit något gott innan det var dags för mig att åka till jobbet. Det är en av anledningarna till att jag om några år vill flytta in mot storstaden. Att kunna gå ut och ta en bit mat eller en öl eller bara gå på bio utan att tänka på hur man ska ta sig hem en Lördagkväll.
Vi har inga ungdomar hemma.Ellinor är i Uppsala och jobbar,Evelina och ett gäng kompisar är på festival i Örebro och dit har även Jacob och hans kompis åkt.
Ulf ska hämta tjejerna senare i kväll men killarna tar sig nog hem med taxi.Det är en bra grej som kommunen har ordnat i alla fall, att det går taxi en gång i timman ungefär för 60kr.
Jag har vaknat på tok för tidigt, behöver lägga mig en stund igen. Vi skall ta oss en promenad lite senare och sen ska vi laga lite mat till oss två, lika bra att börja vänja sig. Gud, va tomt det ska bli i kylskåpet när det bara är vi. Tänk att inte behöva släpa hem all mjölk varje vecka, då kan man ju kanske t.om cykla till affären.
Nu ska vi ta lite kaffe i solskenet.
.

Inga kommentarer: