torsdag 14 maj 2009

Drömmar

Väcktes abrupt i morse av dottern.Vi hade glömt bort att hämta hem cykeln från stationen i går kväll när vi kom hem från Marieberg.
Helt yrvaken fick jag snabbt ta på mig kläder och skjutsa i väg henne.Sa först i mitt halvvakna tillstånd att "du kan väl gå" men det är en bra bit så det var ingen bra idé, vilket hon också talade om för mig fast med andra ord....
Kände när jag kom hem att jag behöver sova ett tag till eftersom jag ska ut och jobba i natt så jag kröp ner igen under täcket och tillbringade ett par timmar i en slags drömtillvaro.
Jag drömde att grannen fick för sig att göra skulpturer av våran häck som vi har emellan oss..ha,ha vad korkat! Jag blev konstigt nog inte arg för han gjorde det på sin sida bara.Nu vet jag varför jag drömde så. Vi har en relativt nyinflyttad granne längre bort på gatan och han hade frågat sin granne om de inte kunde ta bort häcken emellan dem och plantera blommor istället .Naturligtvis sa han nej och det hade jag med gjort,det är en stor fin spireahäck som numera är "halv". Han som ville plantera blommor sågade helt enkelt ner häcken mot sig! Gissa hur tokigt det ser ut....
Sen drömde jag om äkta Italiensk glass...mums! Jag var i Italien och provsmakade och provsmakade.Problemet var bara att jag aldrig visste vad det var för sort eftersom jag inte förstod Italienska. Kan drömmen bero på att Evelina och jag åt Italiensk glass i går och jag tog bara 2 kulor fast jag helst hade velat prova varenda en av alla goda smaker som fanns?
Italiensk glass är en gudagåva...måste vara nyttigt?
.

Inga kommentarer: