fredag 1 maj 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Klockan 13.00 i går ringde telefonen. "Okänd " blinkade på displayen.Jaha...finns bara en att gissa på, jobbet! Lotta ringde från förlossningen,det var sjukt till C-turen kl 14.00.
-Jag kan inte,sa jag. Mamma är här och jag ska skjutsa hem henne och sen är jag bortbjuden.
När jag lagt på luren så sa mamma att hon tyckte jag skulle åka, hon kunde ta bussen hem. Jag tror att hon tyckte mer synd om dem än jag, bäst att göra som mamma säger... Ringde upp igen och sa att jag kommer. Fick en bra deal och blir ledig Lördagnatten.
Det blev en trevlig kväll på jobbet, lugnt till en början.. Vi beställde mat från Wong och Pernilla trampade iväg på cykeln och hämtade. Mot slutet blev det körigare så vi kunde inte sitta tillsammans och äta men alla fick i sig mat i alla fall.
Kom ut från sjukhuset straxt efter 22.00 och hamnade mitt i det sprakande fyrverkeriet från slottet, vackert! Nu har man sett det med och på dagen kl 12.00 var vi på Alléskolans gård och lyssnade på musikesteternas vackra vårsånger så jag fick trots allt både sång och fyrverkeri denna Valborg som inte blev som det var tänkt.
.

Inga kommentarer: