söndag 10 maj 2009

Tårtkalas utan anledning



WILMA Sååå god! Består av sockerkaksbottnar, och är fylld med vaniljkräm och grädde med hallon. Tårtan är insvept i marsipan och smält vit chokladtryffel, flagad mandel pryder kanten.
Vi bjöd in oss på kaffe på Furuvägen hos svärföräldrarna. Även svägerskan kom och hon hade med sig tårtan som vi hade på Ulf´s kalas. Det smakade så gott.
Nu ska vi grilla sen ska Ellinor åka i väg igen och jobba och det ska jag med.
Trodde att jag blivit av med handväskan i eftermiddags..hjälp! Var och tränade och när jag kom tillbaks till omkädningsrummet fanns inte väskan i skåpet. Oj! Ligger den kvar i bilen?.. inte bra. Rusar ut i foajén svettig i träningskläderna och möts där av ca 100 pers som köar för att komma in till dansuppvisningen som börjar 1 timma senare. Känner mig jättedum men kan ju inte vända tillbaks igen, vill inte ha handväskan med pengar o mobil ligga synligt i bilen. Det kändes som om alla tittade på mig. Ingen väska i bilen? Hade jag med mig den eller inte...? Blir jätteosäker men måste ju in igen och ta mig igenom hela folksamlingen. Alla tittar jättemycket känns det som men det är inte förrens jag är duschad och klar och ska åka hem som jag börjar heja på folk jag känner i kön(som nu är jättelång.)
Väskan låg i tvättstugan, phu! Har haft turen att aldrig tappat bort vare sig den , plånboken eller mobilen...peppar,peppar.
.

Inga kommentarer: