onsdag 6 maj 2009

Florence, det är jag det!

Tog hand om ett jourfall i natt. Ett gulligt par där mannen ställde mycket frågor(kvinnan pratade inte så bra svenska) som jag försökte besvara och han var mycket nöjd och tacksam. Han tror sen att jag är en "snäll" barnmorska som har gjort något så ovanligt som tagit hand om dem mitt i natten när jag sa att de kunde komma in till oss och att det blev en annorlunda natt för MIG mot hur jag skulle ha det.
Jag blev en Florence och de kände sig väldigt utvalda eftersom de fick komma sådär mitt i natten. Men jag var ju tvungen att berätta att vi har en jourmottagning och vi brukar ta emot akuta patienter på natten som inte kan vänta tills nästa dag så detta var inte en engångsföreteelse. De var nöjda och det var huvudsaken, då har man gjort ett bra jobb.
.

Inga kommentarer: