lördag 2 maj 2009

Äta bör man....

Ingen är hemma. Sovit gott efter natten där i stort sett jag var den enda som jobbade hela natten medans de andra hade det relativt lugnt.
Det finns två barn i närheten som behöver kvällsmat när de dyker upp men jag har idétorka.Det är inte roligt att laga mat en Lördagkväll när man är "själv." Om jag vore singel skulle jag väl svälta,ha,ha. Nej, jag skulle leva på räkor och skaldjur och på köpet då vara 10kg lättare.
Min svägerska är jätteduktig på att laga god mat åt sig själv. På hennes blogg ser varje måltid ut som en fest.
Det värsta just nu är att jag skulle behöva ta bilen och åka och handla men det är marken i Hallsberg (på en Lördag) så jag får väl ta och ge mig ut i skogen och gå först. Ska försöka få med mig svägerskan men hon har stått på loppis hela dagen så hon är nog svårflörtad. Sen väntar en Lördagkväll i mitt eget sällskap, får se hur trevlig jag är...
.

Inga kommentarer: