tisdag 30 juni 2009

Värmeslag

Det är ju nästan så att man får värmeslag. Jag tycker att det är skönt med sol och värme men de som påstår att det är underbart när det är nästan 30 grader varmt måste ju skämta !
Stockholm i går var HETT, vi försökte ändå gå på skuggsidan och i många affärer var det airkondition.
Så har i alla fall helgen gått och den var fullspäckad och mycket trevlig, vi har ju haft lite minisemester så här två veckor innan den stora semestern börjar.
I natt har jag sovit som en stock! Vi bodde på ett fint hotell men jag har ibland lite svårt för andra sängar. Genom åren har vi nu sovit på ganska många hotell i Stockholm och de flesta har varit jättebra men det är just sängarna som är ett problem för mig. Jag har svårt att sova i hårda sängar, något som jag tycker de flesta hotell har. För Ulf är det aldrig problem, han tycker det är bra.
Denna gång var det inte madrassen som var problemet utan täcket! Det fanns bara ett enda stort täcke att dela på och det värsta var att täcket satt fast vid fotändan!
När man var nykär och ung kunde man ju ligga hur trångt som helst under samma täcke( för Ulf är det fortfarande inga problem )och vi sa ibland när barnen var små och invaderade sängen att vi skulle skaffa en liten säng igen när de vart större bara för att det var så mysigt när det bara var vi två.
Huva! Nej, jag vill ha en stor säng för mig själv för jag snurrar runt på nätterna, helst rulla ihop täcket till en stor "rul"och krama på när det är varmt. Jag slänger mig hit och dit, måste ha stort svängrum. Det konstiga är ändå att Ulf berättar att jag ofta ligger på hans sida och trängs med honom, gör jag ? Det har jag inget minne av men i morse när jag vaknade låg mitt täcket vid huvudändan! Förstår ni att det då var en pina att ha ett täcke som satt fast och som man dessutom var tvungen att dela på? Allt detta är nästan bortglömt när man sen får gå ner och äta av frukostbuffén, så gott, vi var mätta hela dagen.
Nu väntar gymmet och sen en natts jobb.
6 arbetspass kvar till semestern!
.

Inga kommentarer: