tisdag 23 juni 2009

Älskar han mig inte längre?

Jag satt med flugsmällaren framför TV´n, en stor otäck spyfluga hade surrat runt mig en lång stund och jag kunde inte få fatt på den otäckingen....sååå irriterande!
Hm..framför datorn satt maken, nyss hemkommen från jobb efter att ha varit borta ca ett dygn. Han gjorde idoga försök att få igång vår E-mail men hade(har) ännu inte lyckats (bara så att ni vet.)
Tänkte försöka vara lite listig och sa med len röst;
-Om du verkligen älskar mig som du säger att du gör kan du väl vara så rar och ta flugsmällaren och förgöra den där rackarns spyflugan som har förpestat kvällen för mig, snälla?
...?? Tänk, han lyfte knappt blicken från datorn, tittade inte ens på mig!
Är det så man ska behandla sin livskamrat? Jag som bad så snällt och hade lagat så god kvällsmat åt honom, det ska jag minsann komma ihåg!
Hur ska jag göra nu då? Den rackarn´s flugan var överallt.
Jo, jag släckte ner ljuset, drog upp kjolen lite och vips! Flugskrället satte sig nästan omgående på låret! PANG! Där fick jag den! Kvinnlig list bet i alla fall på flugan,ha,ha
.

Inga kommentarer: