onsdag 10 juni 2009

Håll hastigheten!

I går kväll när jag körde till jobbet så körde jag 110 på motorvägen men blev omkörd av "alla" kändes det som och vid södra infarten där det blir 70 och straxt därefter 50 blev jag också omkörd av "alla". Det är nästan så att man känner sig som en gamal kärring som sitter och proppar igen trafiken. Jag håller alltid hastigheten kan jag nog ärligt säga och jag brukar hålla koll på att min man också gör det. Varför är jag då så laglydig Jo, en stor anledning är att jag skulle gräma ihjäl mig om jag fick en massa böter. Pengar jag skulle kunna göra så mycket annat för.
När jag kom till jobbet så berättde jag just att jag alltid blir omkörd, det känns som jag är den enda som håller rätt hastighet och vi satt och disskuterade detta ett tag.
Ska sen gå ner ett ärende till kollegorna på avd 23 (gyn) och där sitter BL. Jag förstår att hon jobbar x-tra för jag visste att det behövde folk till natten pga sjukdom.
-Jaha, är det du som fick hoppa in och jobba sa jag.
-Ja, sa hon, jag tänkte när chefen ringde att det blir fint med lite extra pengar till sommaren..........men jag åkte fast för fortkörning på vägen in :-( . Hur mycket åkte du på att betala frågade jag? 2400kr! Där rök dom extrapengarna.
-Jag försöker tänka på att jag ska slå ut summan på många år så känns det inte lika jobbigt, sa hon. Det var på en 70 sträcka och hon körde 87km/h.
Nej, håll hastigheten! Jag tänker inte låta några poliser ta mina pengar.
För övrigt hade vi en lugn natt.Ett snitt, en tvillingförlossning i v 33 som gick bra och en patient som sov.
.

Inga kommentarer: