tisdag 2 juni 2009

På parkeringen


Efter ett besök på sonens skola skulle vi vidare till Bauhaus för att köpa div. saker till min badrumsmakover,bl.a skulle en ny duschvägg inhandlas.
Jag hade vid ett tidigare tillfälle sagt att vi behöver nog sätta på takräcket då men min man sa att det behövdes inte, det räckte med att fälla ner sätena. Vi tittade och handlade,betalade och gick ut till bilen. Det var säkert +30 grader på parkeringen. Fäller ner sätet på ena sidan, vi skulle ju få plats alla också. Inser ganska snart att det går INTE, kartongen är för stor. Min man säger plötsligt att han inte hade räknat med att sonen skulle men hem i bilen utan trodde att han skulle ha tagit tåget hem??? Nu spelade det ingen roll, vi fick ändå inte in kartongen hur vi än försökte. Jo, det gick men då stack en del ut och vi skulle få surra fast kartongen och bagageluckan skulle få vara lite öppen samt att min man föreslog att jag kunde sitta i bagageluckan hem, alt. bredvid sonen i framsätet.Svetten lackade och jag gillade INTE hans förslag,då går jag hellre hem! Nu är min man så varm att han tar av sig skjortan och jag tänker att kul för alla som sitter och tittar på "roliga familjen" som försöker baxa in en alldeless för stor kartong i bilen. Fattas bara att någon filmar och lägger in det på Youtube också,ha,ha.
Det är då jag kommer på det! Jag ringer Cattis, hon jobbar också på USÖ och åker bil, har jag tur kan hon ta upp mig på vägen hem.
Riiiing!
-Ja,de ä Cattis.
-Hej! det är Susanne! var är du någonstans?
-På Marieberg, säger hon. Men gud vilken tur jag har,hurra!
-Kan jag få åka med dig hem? Vi står på Bauhaus och har handlat men får inte plats med allt i bilen,jag förklarar sen säger ja.
-Ja det går bra, jag ska bara titta på skor.
Snabbt som ögat lämnar jag pojkarna på parkeringen och tänker att dom får ta sig hem hur de vill med bagaget bara jag slipper vara med.
På 15 min hinner jag dessutom köpa mig en ny bikini innan Cattis ringer och säger att hon är klar. Ska precis betala när kassörskan säger att det är "Ta 3 betala för 2". Tar snabbt ett par badshorts som matchar bikiniöverdelen och rusar till hennes bil.
I bilen hem hinner hon berätta lite om familjens USA resa de gjorde vid Påsk och det var kul att få höra.
Tusen tack för liften! Väl hemma ser jag att pojkarna också har kommit hem med allt bagage, slutet gott allting gott. Nu kan jag skratta åt eländet men då var det inte kul att stå i värmen på parkeringen och min man tyckte definitivt inte att det var kul (eller att jag heller var det för den delen,ha,ha.)
.

Inga kommentarer: