tisdag 2 juni 2009

Badrumsrenovering dag 1

I dag har jag skurat badrummet hela dagen...jag lovar.Jag har tvättat med mögel o algtvätt som man ska innan man målar,dessutom har jag använt 24% ättika för att ta bort kalk, funkar jättebra. Sen har jag haft ytterligare mögel rengöring för att vara säker på att varenda spor är borta.Sist har jag tagit bort gammal silikon. Jag har skrubbat så att svetten lackat, fick nämligen stänga av toalampan och ta in en lampa som var på flera hundra watt(tror jag) så badrummet blev även en bastu, phu!
Innan jag började med allt detta så monterade jag ner allt, dvs handukshängare, toalettskåp mm. Det enda Ulf gjorde var att montera ner den gamla duschkabinen.
Nu är hela toaletten så fräsch och fin, nästan onödigt att måla om och renovera,ha,ha ,det räckte med att städa ordentligt. Nej, i morgon ska jag kratsa fogar och lägga i ny fogmassa och sen ska det målas.
Nu ska jag ta mig en räkmacka, det har jag gjort mig förtjänt av och sen ska jag titta på DHW.
.

Inga kommentarer: