söndag 7 juni 2009

Det hade jag ingen aning om.

Vi dukade i stora rummet i gårkväll. Där brukar vi sitta och äta på helgerna och det är trevligt.
På stora TV´n såg jag att det skulle bli fotboll?
-Va! ska vi se på fotboll? sa jag till Ulf. Ska Sverige spela?
- Du måste vara den enda i hela Sverige som inte vet att det är match i kväll ,svarade han.
Jaha, då fick man sitta och äta och titta på fotboll i gårkväll. Ingen rolig match precis. Jag tror att det hade varit bättre om vi inte tittat, då hade vi kanske vunnit.
I dag vet jag i alla fall att det är tennis final kl 15.00. Jag är på jobbet då men om vi har tur och det är lugnt så kanske man kan hålla lite koll på matchen.
Nu ska vi ut och gå och det blir en tur till vallokalen. Den sista målningen får vänta tills i morgon.
.

Inga kommentarer: