onsdag 3 juni 2009

Badrumsrenovering dag 2

FOGKRATS
I dag har jag kratsat (inte krafsat) och det enda jag kan säga om det är : Gör det inte! Jag är helt bortdomnad i höger arm nu. Kom hem nyduschad och fräsch från gymmet och tänkte att det här ska nog gå fort.....hm,har fortfarande lite kvar och är genomsvett.
Ulf sa i går att "måla över skiten." med det menade han kaklet, han är trött på att skrubba mögel från fogarna som kommer på en gång pga att tre ungdomar använder duschen som ångbastu.
Aldrig i livet, sa jag, jag vill ha kvar kaklet, det är fint, så nu kratsar jag. Sen ska jag lägga på en ny fog och över det en silikonfog. Efter det börjar det roliga! Det ska bli KUL att måla och Evelina har redan börjat med att måla hyllan och skåpet i samma färg som vi ska ha på väggarna.
Men kratsa kommer jag ALDRIG mer att göra, nästa gång kaklar jag om.
.

Inga kommentarer: