fredag 5 juni 2009

Badrumsrenovering dag 3

...ja.ja vad ska man säga? Bad min man att "snälla" kan inte du fixa fogarna? Du har ju gjort det förut och kan så det går ju mycket fortare då. Han var ganska trött efter flera nätters jobb men han gick med på det.
Själv gick jag ut och målade byrån och skåpet en gång till och sen tänkte jag passa på och fixa med tvätten och laga mat. Ett tag funderade jag på om jag skulle börja måla i andra hörnet av toaletten samtidigt som han la i nya fogar men jag är evigt tacksam att jag inte började..
Ulf är jätteduktig på att fixa och renovera och jag är så glad för det men i går vet jag inte vad som hände. När jag kom upp och fick se badrummet blev jag INTE glad, snarare chockad.
När jag sedan sa att "inte för att jag vet hur man gör men jag har sett på TV och då har det inte blivit så här",(jag syftar på Timell och grabbarna) blev min man jättearg på mig ,konstigt? Det slutade med att jag fortsatte själv, eftersom jag hade sett på TV hur man gör.. och nu är det klart men det tog flera timmar.
Jag kan i dag se det komiska i allt (hoppas min man kan det med) och det är synd att jag inte tog ett kort på badrummet,ha,ha.
Nu ska jag snart börja måla i alla fall och sen ska nya duschdörrar monteras upp.
.

Inga kommentarer: