tisdag 9 juni 2009

Jag har"Piltat"


Vi hade 9 förlossningar i natt varav 4 kejsarsnitt. Jag hade 2 snitt och en förlossning och vi var alla ganska slut i morse. Jag lyckade slänga i mig ett par smörgåsar vid 05.00 tiden men då var mitt blodsocker nära 0. Vi var ändå 6 barnmorskor (en mer än vad vi brukar) men nu går vi ner på sommarstyrka nästa vecka dvs 4 barnmorskor och 2 undersköterskor och alla undrar hur vi skall klara det?
Jag måste bjuda mina kollegor på tårta för jag piltade i natt. Det betyder att jag inte hann få på mig handskarna innan barnet kom ha,ha. Jag stod på rummet hos patienten, allt var uppdukat och klart,jag skulle bara dra upp ett par sprutor.
-Oj! nu går vattnet sa pappan.
-Va bra, sa jag och gick fram och skulle titta och börja ta på mig handskarna.
-Oj, nu kommer barnet,sa pappan.
Ser ett huvud som tittar ut så det är bara att inse att handskarna kan jag glömma. Ut glider en fin pojke och jag bara skrattar med föräldrarna som var överrumplade över att det gick så fort.
Det är andra gången på nästan 20 år som detta händer mig och jag bjuder gärna mina kollegor på något gott för det är vad vi gör när vi inte hinner få på oss handskar, vi måste bjuda på tårta, det är en oskriven lag,ha,ha.
Föräldrarparet tyckte det var väldigt roligt när jag berättade för dem att jag "piltat "och vad det betyder.
.

Inga kommentarer: