torsdag 18 juni 2009

Förbjudna tankar.

Inte förrens vid 11-tiden på förmiddagen fick min man reda på att han blir ledig i morgon Midsommarafton, lite sent kanske men han var nöjd.
Bestämde mig för att åka och handla direkt när jag fått beskedet och träna senare och tur var väl det! Vilka köer i affären! Jobbar inte folk? Jag trodde att den värsta rusningen skulle bli i eftermiddag men det kunde inte bli värre än var det var nu.
Som vanligt ställde jag mig i fel kassa, gör ni också det? Längst fram stod en lite gumma med rollator och hade massa rabattkuponger och skulle gå igenom allt så att det stämde, längst bak i kön stod jag.
Alltså, varför måste dessa pensionärer som har ALL tid i världen bromsa upp kön med sådant när det är storhelg och mycket folk i affären? Sen skulle den lilla gumman packa och det tog ju också tid som ni förstår. Jag lovade mig själv dyrt och heligt att jag ska aldrig bli sådan,nej jag ska handla dagen innan rusning eller direkt när affärerna öppnar innan alla kommer och om jag absolut måste handla när alla andra gör det så ska jag inte krångla med en massa kupnger som ska kollas. De här tankarna skulle jag aldrig våga säga högt som ni förstår, man vill ju inte reta upp någon gammal pensionär i onödan.
.

Inga kommentarer: