söndag 18 januari 2009

Visste ni......

....att smörgåstårta kan smaka underbart gott kl 04.00 på morgonen? Jag vet, för det var precis vad jag åt i natt.
Ambulanserna avlöste varandra (3st) och dessutom flera andra jourfall som kom till oss. Med tanke på att vi bara är 2 st barnmorskor på natten på gyn som skall ta hans om dels patienterna på avdelningen och dels jourfallen och telefonrådgivningen så gick det ändå bra och vi tackar särskilt för att det var en "bra" doktor (kollegerna förstår vad jag menar.) Jag jobbade med Jenny, en barnmorska som precis kommit tillbaka från sin mammaledighet och hon sa att hon kände sig lite ringrostig men det gick galant.
När vi då äntligen kunde sätta oss några minuter och pusta vid 04.00 tiden så upptäckte vi till vår glädja att det fanns smörgåstårta kvar så Jenny,jag och doktor Linda åt snabbt upp det som fanns kvar (mums!) för att snart återgå till arbetet igen. Phu! vilken natt! Men kul hade vi, tänk ändå vilken tur att det är så.


.

Inga kommentarer: