onsdag 7 januari 2009

Tur o retur Mullsjö

Så bar det då iväg. Efter funderingar över vilken väg som var bäst valde vi att åka via Skövde som vi trodde skulle bli den säkraste vägen (halkvarning hade utfärdats.) Knappt ingen trafik alls och relativt bra väglag.Jag körde, lugnast då för Ulf, ha,ha.
Tomas o Lena och barnen Kajsa och Erik bor i ett gult hus som de döpt till Björkbacken. Mullsjö var faktiskt större än jag trodde och området där de bor ligger på en höjd med Mullsjön nedanför. Vi blev bjudna på en fantastiskt god kycklingrätt med saffranssås och det smakade så gott! Efter maten tog vi en promenad runt hela sjön, en promenad på ca 1 timma, perfekt promenadstråk. Önskar så att jag hade en sjö så nära inpå, det är nog det jag saknar allra mest. Är ju uppvuxen vid Vättern men det är inte badmöjligheter jag saknar, nej jag är en badkruka!
Det är just det här med att kunna gå ner till vattnet och bara sitta och njuta eller promenera längst stranden, det saknar jag.
Efter promenaden var det kaffe och äppelkaka och det smakade så gott. Tittade på kort från deras resa till Barcelona och från Egypten, pratade och hade trevligt.
Tiden bara rann iväg och det var dags att åka hem. Vi hoppas att vi träffas snart igen. Det är fantastiskt kul att ha fått möjligheten att lära känna Tomas och hans familj och vad vi har förstått är det Kajsas förtjänst att det faktiskt har blivit så.
Björkbacken

Tomas o Lena i köket
Erik, Evelina,Kajsa och Jacob som valde att stanna hemma och titta på TV och prata när vi tog en promenad.
.