tisdag 13 januari 2009

Smärta

Jag vet hur ont det gör att föda barn. Vilken smärta är värst? Kan man jämföra? Min värsta smärta var inte när jag fick barn, nej det var när jag fick en glasflaska på stortån men inte förstod att jag kunde ha åkt till vårdcentralen och borra hål i nageln för att lätta på trycket . Jag trodde att jag skulle dö och den känslan hade jag aldrig när jag skulle föda. Just nu har jag så ont i skuldran /ryggen på höger sida.En ihållande värk som inte vill släppa riktigt. Har varit hos en smärtbehandlare/massör som försöker få det all lossna.Jag hade så ont och han behandlade så försiktigt men när jag kom hem och Ulf frågade vad som var felet så kunde jag inte svara, jag kom inte ihåg vad han sagt mer än att skuldran hade "fastnat." Jag var så koncentrerad på att försöka slappna av och inte skrika högt att jag inte riktigt kunde koncentera mig på vad han sa. Har fortfarande ont men är också öm och jag skall dit på Måndag igen för uppföljning och då skall jag verkligen fråga och komma ihåg vilken diagnos jag har.
När jag kom hem från örebro hade min kära man slitit i flera timmar med att byta kran i köket och nu var han klar. Det blev så bra, tur att man har en händig man, det skulle bli dyrt annars.
Har också fått min nya röda matta idag, det blev så fint.
Ringde upp en av mina älsta och käraste vänner, en rar, klok och mycket snäll vän som jag lärde känna för 26 år sedan när vi blev goda vänner på sjuksköterskeskolan. Vi skulle också plugga till barnmorskor ihop för 18 år sedan men då blev hon gravid så det blev bara jag som började. Men nu har hon äntligen slagit till och i somras blev hon färdig barnmorska, bättre sent än aldrig!
Vi pratade i över 1 timma och vi skall ut och luncha på Torsdag tillsammans med vår kära kollega Anna (Suchi såklart!)
Ellinor har sålt telefoner i dag, hurra!!
Nej, nu skall jag titta på solens mat som jag spelade in i Söndags. Hejsvejs!
.

2 kommentarer:

Anne sa...

Ciao.
Låter inte bra med din onda skuldra. Kanske det hjälper om du lägger på lite sushi ;-)?
Ha det. /A

Anonym sa...

I'm so sorry you are having such pain! I hope it gets fixed soon and it becomes a distant memory.
Karen