fredag 30 januari 2009

Mycket kalas på gång!

Nu börjar snart alla 50-års kalas. Först ut är "gubbarna" och nästa Fredag är det UÖ som ska firas, ett par veckor senare är det svågern och i April är det Ulf´s tur.
Vad ska man köpa? Du kan få ett nytt kök av mig har jag föreslagit.Tyckte att det vore bra eftersom vi ändå ska rusta lite i köket och då slår jag två flugor i en smäll sas. Nej, det är jättesvårt att komma på något bra o kul, så om någon har en idé går det bra att maila.
I dag har han i alla fall fått en present i förväg, ville inte vänta så länge med att ge den. Ni som undrar vad det är får se när ni kommer förbi hemma hos oss.
Nu väntat helgjobb men först ska det städas lite. Bäst att passa på innan klanen kommer hem, det går lättare att städa ensam.
Ps Min man lokföraren spände ögonen i mig och talade om att det är inte SJ som skall ha skäll (ang inställt tåg) utan det är Tågkompaniet, men tåget efter som var försenat var SJ´s så då skäller jag väl på båda då!
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mig får du skälla på vem du vill så länge du inte skäller på mej! Kul att du skriver blogg tycker jag! Trevlig helg

Susanne´s blogg sa...

Hej! Ha,ha lovar att inte skälla på dig, det var Ulf som fick ta min ilska stackarn.
Va roligt att du läser min blogg. Det är kul med bloggar för det finns ingen blogg som är den andra lik, alla hittar sin stil.
Jag skrattade åt Hund o Kattdagboken du skrev. Hoppas du har hittat något gott att tillaga.
Ha det!