onsdag 14 januari 2009

LCHF?????

Jaha, när man precis har fattat någotsånär vad som menas med GI så kommer nästa metod, nämligen LCHF. Har inte satt mig in i den något men när jag tittar på recept och bilder så ser det ju ut som GI för mig. Blir inte riktigt klok på det där men skulle gärna vilja bli av med några kilon. Enligt LCHF får man inte äta frukt!!! hemska tanke!
Näe, vissa saker kan jag vara utan men inte frukt, där går gränsen.
Nu skall jag laga kålpudding och potatis. Hmmm?...Skall jag äta kålpudding utan potatis? Det är ju så man skall göra enligt modellen.Nej, tusan, måste ha potatis till kålpuddingen och lingonsylt.
Vi tar det där med LCHF i morgon istället..
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vilken bra sida du hittat. Låter som min typ av mat. Att äta fett verkar stämma för jag har inte alls varit lika hungrig som jag brukar. Sockersuget är mycket mindre. Måste vara all bacon jag smäller i mig.
Men visst kan man väl få äta en potatis nån gång...