måndag 12 januari 2009

Vardagsdramatik


Kökskranen har inte varit som den borde under en längre tid men eftersom vi har tänkt att renovera köket såsmåninom har vi tänkt att vi väntar med att köpa en ny.
Stod i går och diskade när det inte gick att stänga av kranen ordentligt utan det stod och smådroppade istället....UULF!!!! ropade jag, nu går den där jädrans kranen inte att stänga av ordentligt! KOM!! Jo, jag erkänner ,jag har varit väldigt irriterad på kranen en längre tid men har ju också tyckt att det inte varit någon idé att byta just nu.
Kära maken tar i ordentligt (tycker han inte själv om man frågar honom) och plötsligt forsar vattnet ur kökskranen som inte alls går att stänga av nu. Hjälp!! Vad ska vi göra? Stänger av huvudledningen men har då plötsligt inget vatten alls. Ulf har precis varit ute och motionerat och behöver duscha. Evelina MÅSTE duscha och göra sig i ordning. Köker är full av kastruller och pannor som måste diskas och diskmaskinen går för fullt.Dessutom är min mamma här och hur skall det bli med alla toalettbesök?
Händig karl reder sig själv! Vilken tur att jag har en händig karl, vågar inte tänka på om detta hade hänt om han hade varit ute och jobbat. Skruva lite här och tätar lite där och även om vi nu inte har en kran i köket som det rinner vatten ur så kan vi i alla fall sätta på vattnet igen så att vi har vatten i resten av huset. Det vart ett springande med vatten från toan till köket så att jag kunde torka upp och snygga till i köket och kastruller och stekpannan fick Ulf diska i badkaret.
Nu har han kastat sig i väg till Örebro för att köpa en ny kökskran och jag tackar högre makter att detta inte hände under julhelgen. Lite dramatik i vardagen, vad vore livet utan det?
.

Inga kommentarer: