tisdag 6 januari 2009

I matvaruaffären

Vi skulle bara in på CF och handla några saker men istället för att ta en korg bad jag maken hämta en vagn. Jag vet hur det brukar bli, man tar en korg och det blir sååå tungt.
-Jädrans vilka stora vagnar de har här! sa han när han till slut kom med en vagn. Han hade lyckats ta en MEGA superstor varuvagn och jag började skratta. Vi gick runt i affären och fyllde knappt botten med det vi skulle ha.
-Oj, jag glömde morötterna och jag tror att vi behöver en större förpackning grädde! Kan inte du byta grädden och ta med morötter samtidigt? Jo, han ilade iväg, kom tillbaka med grädde. Var är morötterna? Visst ja! Han går tillbaka (jag är på väg mot kassorna.)
-Titta! jag hittade sånt där gott Franskt lantbröd, bra va? Jo, jättebra, men var är morötterna? Visst ja! Det glömde jag, ilar iväg igen och yes! nu har han morötterna, vi ställer oss i kön, äntligen! Nu ska vi hem och göra morotspaj, mums!
.

Inga kommentarer: