måndag 26 januari 2009

Inte en ton..

Jag har inga höga tankar om SJ just nu. Hade planerat att åka tåget eftersom vi skulle hålla till i en kyrka mitt i centrala Örebro några minuter från centralen och det är svårt att hitta bra parkering just omkring där,dessutom var det lagom när alla slutar jobba och kanske själva skulle handla så tåget var perfekt.Men tåget var INSTÄLLT!!!! och tåget som skulle gå straxt efter(då hade jag hunnit men bara varit ett par minuter sen kanske) var FÖRSENAT!!! och att ta bilen i det läget var försent. Innan jag hade hunnit fram i alla köer och hittat en parkering skulle halva tiden redan ha gått. Hur arg var inte jag? Ingen sång för mig i dag och jag som hade sett fram emot det. Inte en ton för mig i dag.
Det var inte min dag i dag för tidigare på eftermiddagen när jag åkte och handlade och skulle betala fanns inte mitt bankkort i plånboken! Panik!! Stulet??Blev alldeless svettig, kön var lååång och jag ringde min man.
-Ulf! Jag hittar inte mitt bankkort, jag står i kön och ska betala, du måste skynda dig hit!!
-Bankkortet har ju jag, säger han.????Tusan också, jag gav ju honom mitt kort när han åkte och storhandlade i Lördags för att jag inte orkade (en historia för sig)
-Men skynda dig hit så jag kan betala!
Jag var enormt lättad att kortet i alla fall inte var stulet eller borttappat men roligt var det ju inte.
.

2 kommentarer:

Anne sa...

Du kunde dragit en blues i kön på ICA. HÖGT och GNÄLLIGT. Men trist för dig med tåget- du får åka extra tidigt next time. vad heter kören förresten? var uppträder ni?
Hoppas denna dag blir bättre. Kram A

Anonym sa...

Det var på NETTO men de var bussiga,jag fick packa ner varorna och stå o vänta på att Jacob kom med mitt kort och då kunde jag betala. I vanliga fall har jag alltid kontanter på mig för jag gillar inte att vara utan men just i går hade jag det inte, typiskt! Kören har inget namn ännu vad jag vet utan heter bara LIF-kören (LIF= landstingets idrotts förening tror jag) Meddelar senare var vi uppträder.Före jul sjöng dom i julsånger i M-husets glasentre.