söndag 4 januari 2009

Vintermorgon

En mycket jobbig natt på förlossningen .Fullt med patienter, flera förlossningar samtidigt.Trots extrapersonal och extrahjälp från gynavd hade vi fullt upp. Helt slut i morse, ont i den där jä...a foten som inte vill bli bra. Men vi gjorde ett bra jobb, skrattar och har kul mitt i all röran och vi har ett bra teamwork. Dessutom är stämningen bättre på natten, vi är ju ett gäng gamla vana barnmorskor som jobbar mycket ihop.
Sätter sig i bilen,iskallt ute, -18 grader.Vilken underbar morgon! Himlen är isblå,rosaröd,gul när solen börja komma fram och det är så vackert! Trots att jag är så trött så njuter jag av det vackra när jag susar fram på motorvägen genom Närkeslätten,skruvar upp radion ,de spelar Håkan Hellström (ångrar att jag inte köpt biljett till konserten) Hem och gör i ordning frukost, läser tidningen och sen i säng. Somnar på 5 röda....
.

Inga kommentarer: