torsdag 25 september 2008

Varför ska man höstgräva?


VARFÖR SKA MAN HÖST GRÄVA? Ja, det kan man undra. Gå in och läs HÄR så får ni svaret. Ja , ni förstår redan vad jag har gjort i dag. Har även varit på ÅTERVINNINGSCENTRALEN samt pantat massor med flaskor ( vi måste sluta köpa sånt onyttigt.)
I dag när jag handlade så blev jag glad när jag såg att de hade fått in fina apelsiner. Det bästa med vintern är att apelsinerna är så goda. Annars fick jag lite sommarkänslor i dag, satt t.om ute och åt en glass i trädgården.
Ellinor har fått en lektion i hur man lagar kalops, Jacob har äntligen gått ut för att klippa gräsmattan. Har varit så bortskämd med att få vara själv hemma (bortsett från maken) för det mesta när jag är ledig men helt plötsligt är hela familjen hemma vissa dagar.Sa till älsta dotter vid matbordet häromdagen att jag tror att det kommer att vara VI hela livet, ni kommer nog alltid att bo hemma så vi kommer att vara en enda stor familj bara VI....Hur tomt kommer det att vara den dagen de flyttar?
I dag damp det ner 2 vykort i brevlådan, ett från Funäsdalen och ett från London-tackar, det lönar sig att blogga om att man gillar kort/brev, har nog fått en hel årsranson på 5 dagar.
Nej nu har jag jobbat tillräckligt för i dag, snart är det IDOL och sen tror jag att jag ska se på Poirot som jag har inspelat.


.

Inga kommentarer: