tisdag 23 september 2008

En helt vanlig dag

Det var som vilken dag som helst förutom att jag fick gratulationskort på posten-TACK och Fru Andersson ringde från båten o gratta -TACK. Min kära mor var här och vi fikade i all enkelhet, inte ens en tårta faktiskt men bröd från Pee Wee´s. Sen kom svägerskan och hämtade henne och hon hade med sig en blomma -TACK.
Låg och funderade på hur man kände det när man var barn själv och fyllde år men jag måste vara den mest glömska personen som finns när det gäller barndomen för jag tycker att jag kommer ihåg så lite och jag fick inte fram ens några fragment av en födelsedag.
Jo, lite minns jag, kanske många gånger "udda" saker. Undrar hur det skulle vara att gå i terapi för att minnas sin barndom? Min barndom var mycket bra så jag tror inte jag behöver vara rädd men nej, det är nog bra med mina minnen, dom räcker.
På jobbet bjöd jag LS på en lax baguette som vi mumsade på när jourfallen var avklarade. LS tyckte att jag borde ha fått läkarlön då för vår nya doktor hade ingen aning om vilka rör och pinnar han skulla ha tillprovtagning så jag fick hjälpa till med det....han är som sagt ny hos oss men har jobbat länge som Dr, vi får väl tro att rör o pinnar såg annorlunda ut där han jobbat tidigare. Men LS viskade i mitt öra "tror du verkligen att han är en riktig doktor?"ha,ha.
Nu skall jag förbereda mig för nästa natt.
.

Inga kommentarer: