fredag 19 september 2008

God Smak


Eftersom Fru Andersson har undanbett sig all uppvaktning på F-dagen ( hon går miste om både mitt tal och sång och jag får ingen whiskygrogg) så bjöd jag henne på fika i dag. Det blev en kaffe och Wienerbröd i all sin enkelhet på God Smak men gott var det.Ja, ja vi får väl se, hon lär vara hemma tidigt på morgonen i alla fall....passa sig frun, man vet aldrig vem som knackar på! ha,ha.


Yngsta dotter sa i går att vi måste bara åka och handla kläder för hon har inget att ta på sig, var tom tvungen att ha samma klädet två dar i rad!! Stackars barn! Så det blev en tur till Marieberg i eftermiddags och det gick ju bra ända tills jag tröttnade på att leta vita tjocka strumpbyxor i alla affärer ( det fanns inga.)Hon blev nog lite sur men jag orkade inte, var trött och hungrig och man får ju springa kors och tvärs eftersom de bygger om. Vi har ju Lindex hemma så hon får palta sig dit i morgon men det var inte poppulärt.

Nej, nu skall jag ladda för morgondagen. Menyn är nästan klar, har inte bestämmt desserten ännu.

.

Inga kommentarer: