måndag 15 september 2008

Shopping och tandläkarbesök

Hade tid hos min tandläkare A-C i dag. Tog min cykeln till stationen, eller rättare sagt Evelinas cykel. Av någon konstig anledning får jag aldrig behålla mina cyklar. Den första cykeln som jag fick av Ulf la Ellinor beslag på eftersom "det inte gick" att cykla på hennes. Då är man så snäll att hon får ta min istället och jag får en ny igen av min man. Vad händer då? Jo, dotter nr 2 lägger beslag på den för att hennes nya fina cykel "inte går" att cykla på. Så nu har jag fått hennes cykel ofrivilligt istället. Är man snäll eller dum?
Frös om händerna, usch! Varför har vi inte fått någon brittsommar i år? Jag behöver verkligen det som har haft en sån regnig semester.

Hos A-C är det ju trevligt att gå. Hon putsa o feja i munnen min, inga hål! Tack för det. Sen väntade jag på henne för vi skulle luncha. Gick en sväng på stan och in på Village, en fin inredningsaffär på stan. Där fastnade jag direkt för ett så fint brickbord. Ringde Ulf och berättade att jag verkligen ville köpa bordet! Nu är det så att min kära man inte tar några större beslut i brådrasket och särskilt inte på telefon. Han måste funder och tänka lite först om det passar. Det passar perfekt. sa jag. Njaaa, sa han. Lade i alla fall undan bordet för jag kunde inte släpa runt det på stan.
A-C och jag tänkte äta suchi men tyvärr hade den lilla restaurangen stäng för renovering, typiskt! Det blev ett besök på Bara Vara istället, mysigt och gott, har aldrig varit där förut.

Nu blev det så att jag bestämde mig för att jag skulle ha bordet i alla fall, så jag köpte det.
Ulf tycker faktiskt att det är snyggt men han vet inte riktigt var han tycker att vi skall ha det, det ordnar sig nog. Vi får se när vi får de andra möblerna.

Nu är det dags att tänka på kvällsmaten......ibland har man inga ideér. Tips någon?


.

Inga kommentarer: