tisdag 9 september 2008

Inte min mans dag i dag

Uffe
I går kväll var vi ett gäng jobbarkompisar som hade beställt bord på East West Sushi, så gott!!!!
Jag älskar sushi och nyttigt är det också. Rekomenderar stället varm, man kan beställa på på hemsidan och bestämma klockslag man vill hämta om man vill ta med maten hem t.ex.
Vad gör man annars när det regnar? Sover är ju ett bra allternativ och det har jag gjort eftersom jag har jobbat 2 nätter.
Det är ju alltid roligt att få skriva om saker som händer andra. Vaknade vid 14.00 tiden i dag och Ulf hade också jobbat natt (halvnatt) så han hade gått upp lite tidigare.
Jag hatar att plocka ur diskmaskinen (fattar inte varför) så det har blivit så att det oftast är han som gör det så när jag satt och åt lite yoghurt skulle han plocka ur diskmaskinen. Såg inte hur han bar sig år men helt plötsligt var hela golvet fullt med krossat porslin, det var tre av våra djupa tallrikar som flög ur handen på honom....tänkte att det var bäst att inte säga ett ord utan fortsatte äta. Tyckte faktiskt synd om honom och hörde honom säga " F-n att jag inte gick och fyllde på mobiltelefonen som jag tänkte." Oturen förföljde honom tyvärr, en stund senare skulle han pumpa upp yngsta dotterns cykeldäck, jag sitter vid datorn och läser mail när jag hör en stor smäll. Det var verkligen inte hans dag i dag men vad beträffar hjulet berodde det nog inte på hans styrka utan mer ett tekniskt missöde?

Nu tycker jag att alla ni som läser detta ska gå in på denna länk och lyssna på honom och hans "punkband" Anti Silentium han spelade i när vi träffades. Det är den långa mörka snygga basisten som är min man, han är lika stilig i dag men har inte lika mycket hår.

.

Inga kommentarer: