fredag 5 september 2008

Information om dottern

En pigg Evelina
Hon ser inte riktigt så här pigg ut än men är på god väg.
Vi fick tyvärr åka in till sjukhuset i går morse igen. När jag kom hem från jobbet låg hon i sängen med yrsel och kraftigare huvudvärk (huvudvärken har aldrig riktigt försvunnit.)
En lååång väntan på barnmottagningen och jag höll på att ramla av stolen av trötthet efter nattjobbet men det är konstigt vilka krafter man får när ens barn är sjuk. Evelina tyckte att jag skulle lägga på mig på golvet och vila..vilket jag inte gjorde.
Vi fick åka till öronmott, en grundlig undersökning visade inte just något som tur var,inga tecken på den sk "kristallsjukan" men hon fick öronen rena eftersom de plockade ut vax. Sen fick vi en tid till ögonmott i dag på fm så de ville att vi skulle stanna på barnavdelningen under natten för observation. Så efter att ha suttit på en stol från 11.00-17.00 var det skönt att få komma in på ett rum.
Prover som togs i morse var bra, boreliaprovet tar dock ngr dagar. Ögonundersökningen var också bra. Dessutom var hon mycket piggare i morse men det vart naturligtvis jobbigt när de droppade något i ögonen på henne som skulle vidga pupillerna inför undersökningen, så nu är hon lite ljuskänslig under dagen(tur att det regnar) I bilen hem såg hon ut som Greta Garbo för det spöregnade ute och hon satt med stora solglasögon på.
Läkarna tror att det är virusbetingat från hennes förkylning som har gjort att hon har fått "irritation" i hjärnan som liknar migrän? Jag känner mig inte orolig och litar på dem och vi går inte vidare nu med mer undersökningar.
Skulle ha fiskat kräftor igen i eftermiddag men det får vara, är helt slut faktiskt.Jag är glad att man får stanna kvar på sjukhuset men tältsängar är inte sköna. Måste dock ta mig till affären och handla. Ulf är på väg hem från Malmö så i kväll blir det en lugn hemmakväll.
.

1 kommentar:

Anne sa...

Det var skönt att höra att ni är hemma. Trötta men på bättringsvägen. Hoppas ni får vila nu. I egna sängar. Kram kram