tisdag 18 november 2008

Stockholmsresan del 2

Jaha, så var man då uppstajlad och klar för Operan och La Traviata, här kommer lite kort.
23 år som gifta

Ha,ha,ha! Det här bjuder jag på men jag lovar, vi ser mycket bättre ut i verkligheten,ha,ha
Susanne

Ulf

På väg till våra sittplatser



Den fantastiska ljuskronan på Operan

Den gamla biljettluckan


På restaurang Grill

Inredningen är helt oslagbar....

Det var en fantastisk upplevelse att vara på Operan, vi sa direkt att vi måste åka fler gånger.
La Traviata är en mycket sorglig berättelse och jag blev så tagen. Man kunde följa historien tack vare att de textade hela tiden ovanför scenen. Tiden bara flög iväg, ja det var så bra.
Sen gick vi till Grill, vi hade bord till 19.00 men satte oss i baren och tog varsin drink först.
Grill liknar ingen annan restaurang jag tidigare varit på .Inredningen är underbar, det går inte att beskriva.Det är uppdelat i olika rum med tyger, blommor,kort,skulpturer mm. Vi satt i den delen som var inrett i rött med röda tyger,sammet och blommor i rött. Det är en oerhört populär restaurang och det kan man förstå. På Söndagar är det grillbuffe och det smakade fantastiskt gott. En grillmästare grillade lamm, kyckling, nöt och fläskkött och sen var det massor av tillbehör så det var bara att ta hur mycket man ville och till det ett gott rött vin. Dit vill jag åka igen och då äta från menyn.
På hemvägen stötte vi på kändis nr 2 "Robinsson Robban" en riktig C-kändis eller? men han såg helt normal ut i alla fall och promenerade men en tjej. Ulf visste inte vem han är,ha,ha
Vi hade i alla fall en mycket trevlig bröllopsdag och vi tog en promenad tillbaka till hotellet genom ett kallt Stockholm.
Dag 3
Långfrukost och checkade sen ut. Gick till R.O.O.M och tittade (ögonshoppade som mamma säger).Dags för kändis nr 3 ,Mia Törnblom( personlig utveckling/självkänsla ni vet) Ulf blev förvånad över att hon såg lite "stabbig"ut som han sa, men hon är söt. Tog tunnelbanan till Centralen och runt i affärer. Nu ska jag erkänna att jag var trött i benen, hade t.om blåsor på fötterna.
Köpte i alla fall en ny brödburk på Lagerhouse. Hittade äntligen en som jag tyckte om och den fick jag sen släpa runt på. Åt Suhi till lunch, köpte bullat på Vetekatten som vi skulle ha på tåget hem. Köpte lite "småkrafs" och var sen rätt nöjd. Det kommer nog att dröja innan jag blir shoppingsugen igen eller?
Hem till barnen och sen var allt som vanligt igen..Nu är det tvätt, städning och mathandling som gäller. Jobb i natt och sen 1 veckas ledighet, hurra!






.

2 kommentarer:

OhLookADuck sa...

Happy Anniversary, Dear Friends!

We miss you much. We also miss Ulf's old haircut.

Hope you have a wonderful next year together,

Kevin and Karen

Susanne´s blogg sa...

Thank you!
We did laugh a lot about the photoes, we look so fun, ha,ha.
Ulf really didn´t want me to put them on my blogg but I can give my friends a god time laughing and as i say , we look much better live..ha,ha
Take care/ Susanne