torsdag 6 november 2008

En händig kvinna

Jag är duktig på mycket, fixar och donar med många saker men blir så frusterad över det jag inte kan själv.
I går köpte vi nya taklampor som jag vill sätta upp NU! men maken jobbar och har ett tajt arbetsschema över hela helgen så det blir inga lampor uppsatta inom de närmasta dagarna. Jag är ledig men kan inte, kan inte sätta nya krokar i taket, kan inte koppla om till rätt kontakter.Fy vad frusterande!
Satt i soffan och funderade, det är ju massor med saker jag inte skulle klara om jag bodde själv i ett hus. Hur kan det ha blivit så? Det är ju skönt att ha en duktig och händig man som gör allt sådant men om man någon gång skulle behöva eller vilja så kan man inte och vissa saker provar man ju bara inte för hur skulle det se ut om t.ex krokarna i taket hamnade fel? inte kul att behöva spackla och måla om.Nej, det blir nog att snällt vänta på att maken har tid.
.

3 kommentarer:

Anne sa...

Du kan väl tejpa så länge...:-D
/A
Eller ringa Ernst...

Susanne´s blogg sa...

Ja banne mig, det är nästan så jag gör det men... du är väl händig eller?

Anne sa...

kan fixa allt utom elgrejor...prova med silvertejp...håller i alla väder/A