söndag 9 november 2008

Angel´s song

Fick i dag ett oerhört ledsamt telefonsamtal.En tjej som jag lärde känna för ca 22 år sedan när vi väntade barn samtidigt och gick i samma föräldrargrupp somnade in i går kväll efter ett par års sjukdom.Vi fick även barn samtidigt igen 6 år senare och våra flickor vart lek o klasskamrater och det var alltid trevligt att prata med henne vilket vi gjorde mycket förr men tyvärr inte så ofta de sista åren.Vi tillhörde de föräldrarna som alltid troget var med på alla föräldrarmöten, skjutsade när skolan behövde hjälp, köpte presenter till lärarna vid skolavslutningarna och ställde upp på klassfester osv.En tjej som växte oerhört i mina ögon från det att jag första gången träffade henne och som senare kämpat som ensamstående mamma och läste på universitet.Sista gången jag pratade med henne var i somras på parkeringen utanför USÖ.Hon skulle in för behandling men tyvärr tog sjukdomen över.Hon hade något som jag önskar att jag hade,en gudstro.Mina tankar går till hennes barn o familj.

.

Inga kommentarer: