torsdag 20 november 2008

Hårt arbete


Det var med lite sorg i hjärtat som jag i dag gjorde en hård beskärning av vårt Ingrid Marie träd. Måste försöka rädda trädet och jag har goda förhoppningar att det kommer att gå bra. Det var några större grenar som fick ryka med och nu gäller det att hitta en bra lösning att "dra åt" den klyvna grenen. Vår förhoppninga att använda en grej som används till stuprör fungerade ej men vi kommer nog på en annan lösning. Sen skall det stöttas ordentligt till våren.
Träning till trots, det var lite jobbigt i armen till slut efter allt sågande men jag gnällde inte och gjorde allt jobbet själv.
Ulf hade fullt upp med att tömma ut komposten och Hurra!! I den låg vår bästa sax som vi letat så efter. Inköpt på DUKA men som varit borta ca 1 år. En sväng i diskmaskin och lite puts på rosten och den blev som ny. Jag misstänker att den åkt med någon gång när maken tömt kompost ur diskhon för han använder alltid en skrapa men jag använder alltid händerna.
I dag har alla i familjen utom Ulf haltat runt. Jag har fått ont i vänster höftkula, konstigt? Är lite misstänksam att det kan bero på influensavaccinet jag tog i vänster skinka (jag vet att det låter tokigt) men jag har aldrig tagit influenza vaccin förut för jag har trott att jag skall bli lite dålig men främst då i lederna. Nu har vi som jobbar i vården fått rekommendationer att ta sprutan så det var väl lika bra att göra det då (så jag kan ta hand om dig när du blir sjuk sa jag till maken, ha,ha.)
Jacob har kört omkull på cykeln i helgen mitt på bron. Cykeltrampan gick av och han flög av och slog sig illa i benet.Det kunde ha gått riktigt illa men nu har han "bara" en lårkaka på benet.
Evelina körde omkull på cykeln i morse på väg till skolan (fast jag har sagt tusen gånger att ta det lugnt när det har frusit på .)
Ellinor var ute och gick i spåret och fick ont i höften ,men i ditt fall lilla gumman så tror jag det beror på att du är rostig och otränad av allt inne sittande pga pluggande.
Ulf har inte ont någon stanns vad jag vet, tur är väl det.
Planerna för i morgon är:
Städning, bullbak, träning, uppvaktning av Pär o Anna på Furuvägen och framför allt att träffa lilla Axel igen./ God Natt
.

Inga kommentarer: