lördag 29 november 2008

Stockholmresa (igen)

Tidig Fredagsmorgon, alla pigga och glada. Vi är på väg mot Stockholm för shopping och julmarknad.

Eva-lena o Therese
Åsa o Lotta
Anna
Susan o Susanne
Bussan stannar på Malmskinnarsgatan...hm? och vi stegade mot Sturekatten för att fika. Sen var det dags för shopping. Det var himla trevligt, bara besök på inredningsaffärer, den enda klädaffären var ZARA men dit ska jag nog aldrig mer gå, inte ens XL passar mig!!!
Vissa av oss shoppade mer än andra men en av oss handlade nog i varenda affär vi var inne i....nämner inga namn,ha,ha. Hoppas bara att det gick bra för henne att ta sig hem på cykeln med all packning?
När man åker med sina arbetskamrater får man SKRATTA mycket och det börjar bli prolapsvarning, ha,ha.
Efter några timmar i Stockholm skulle vi vidare till Märsta och Steninge slott. Alla var jättehungriga och hade sett fram emot att äta på restaurangen där. Gissa om vi blev snopna när matserveringen stängde kl 14.00 (vi kom dit ca 14.10.) Dom hade börjat plocka undan maten men som tur var fanns det soppa o sallad kvar så alla utom Anna fick soppa. Nu försäkrade hon att det gjorde inget men jag tyckte faktiskt synd om dig Anna!
Julmarknaden var dock en besvikelse, det gick ganska snabbt att gå runt och det mesta hade man kunnat köpa i Stockholm. Vi fyllde i en enkät om vad vi tyckte om julmarknaden och man kunde vinna priser för 2000kr. Jag tror dock inte att vi vinner för vi fyllde i att vi inte kommer att rekommendera någon att åka dit,ha,ha. Nej, stanna kvar i Stockholm och shoppa där istället.
Förresten såg vi aldrig slottet, jo det är sant! Vi missade att titta efter det, julmarknaden var nämligen förlagd till gamla stallar eller något liknande.
Lunch på Steninge Slott
Vi hade i alla fall en mycket trevlig dag och nu har vi bestämmt att vi ska åka till Åland och jag ska med. Ja, ni som känner mig väl vet ju att jag inte gilla båtar och har sagt att jag ALDRIG i livet skulle betala för att åka (har bara åkt när jag blivit bjuden.) Vad gör man inte för sina kompisar? Efter det blir det Ullared tillsammans och sen får vi se om jag får med mig Anna på någon billig resa,ha,ha
Nu är det dags att få upp stakarna!



.

1 kommentar:

Anne sa...

Vad trevligt det verkar vara att åka på bussresa! Tantvarning?