onsdag 12 november 2008

P-böter

Kommer till bilen vid 07.30, trött och vill hem o sova.
Men va tusan sitter det på vindrutan? En P-bot? Va? Har de börjat ta betalt dygnet runt på den parkering jag alltid står på ? Går bort till automaten och tittar.
Avgift mellan 08.00-18.00 ???? Är jag trött eller dum? Tittar på P-boten igen, där står att jag stått mellan 07.13-07.23 utan att betala och det kostar mig 250kr!!! Nu är jag trött och skitförbannad. Frågar en kille som kommer för att betala om jag har missförstått informationen på automaten men han tycker att det är helt galet och skrattar åt eländet. Mobiltelefonen har jag glömt hemma så jag kan inte ringa direkt men jag ringer min chef när jag kommer hem och förklarar och hon tar hand om det åt mig. Lämnar bara in P-boten till henne och hon skickar den vidare till ansvarig. Gud va bra det är att ha en chef som fixar det åt en. Tack för det! (och jag kunde somna gott)
.

2 kommentarer:

Anne sa...

Det är därför hon är chef och inte nån annan...!:-D Men man undrar ju vad det är för Pucko som är P-vakt?
/A

Susanne´s blogg sa...

Jaaa, han var nog tröttare än mig.