måndag 10 november 2008

Kokbok


Jag undrar om inte A ska börja skriva en kokbok istället.Hon kokar ihop fantastiska maträtter på lite av varje som hon har hemma och lägger ut bilder på bloggen. Den kunde ju heta "Titta vad jag gjorde av det som fanns i kylen idag." Jag anmäler mig som provsmakare(för det måste man ju ha.) Lagade också lax idag, grillad i ugnen med dillstuvad potatis till men hela matlagningen blev förskjuten på grund av att jag handlade sent och sedan satt hos min trevliga grannfru en stund och pratade(jag gick dit för att låna en gratängform.) Middagen blev alltså sen och alla var trötta så när jag försökte få hjälp till att göra sallad el dyl till så var det ingen som orkade. Kvällen nyttiga bestod då i en burk majs som ställdes ut på bordet och en skalad morot till Ellinor. Nu har jag faktiskt inte så dåligt samvete för det för vi är duktiga på att äta mycket grönt o frukt i vanliga fall men i kväll blev det en lättvindig lösning.
Nej du A, du borde göra en kokbok.Jag skulle köpa den i alla fall för det ser smarrigt ut det du gör.
I morgon skall jag laga mycket mat. Jacob fyller 19 år och vi ska bjuda på lite förtäring. Jag ska försöka att ta kort och lägga ut på bloggen (om det ser bra ut förståss.)
.

Inga kommentarer: