fredag 1 augusti 2008

Fy f...n för tvestjärtar!!


Att hämta in tidningen från brevlådan är livsfarligt! För att undgå dessa obeskrivligt äckliga kryp får man gå till väga som följer:
Snabbt upp med lockat och slå hårt igen locket, då rasar ett tiotal av dem som kryper runt locket ner i lådan (annars riskerar man att få dem i handen.) Öppna locket igen och dra snabbt upp tidningen och släng den i backen. Nu flyr ett tiotal av dem ut ur tidningen och då börjar krigsdansen (för de är snabba de rackarna,) jag hoppar och stampar på dem, jag vill verkligen döda varenda en! När alla flyende tvestjärtar är döda öppnar jag tidningen försiktigt och drar isär bilagorna och skakar, nu ramlar ytterligare några av dem i backen och då är jag snabbt där med foten och trampar.
Nu är jag troligen inte ensam om detta problem för härom morgonen när jag kom hem från jobbet och hade fått upp tidningen och stampade runt som bäst hörde jag en röst från övervåningen hos grannen,
-Har du problem med tvestjärtar? ha,ha.
.

2 kommentarer:

OhLookADuck sa...

How fun to read your blog!
It's a little hard to translate but I understand most of it, and the pictures are beautiful.
Hugs to everyone there.
Karen

Anne sa...

Tvestjartar borde utrotas! Du verkar gora ett bra forslag. Har du blivit nypen nagon gang av dedm eller ar de bara laskiga.
Far jag publicera lank till din blogg eller ska jag vanta?? Kram