torsdag 31 juli 2008

Solens mat



Fick du mitt mail? frågade jag maken, nej, vadå? har jag fått mail från dig?Det hade visst hamnat ibland skräpposten automatiskt??Är mina mail inprogramerade att hamna i skräpposten?

Blev du förvånad då? frågade jag. Både jag och nej, men du skriver väl inget om mig?frågar min snälla man och tittar på mig.Lovar inget, sa jag, det är bäst du passar dig, ha,ha.

I dag har de åkt till torpet igen. Har jobbat två pass på förlossningen som har varit relativt lugna. Planerade för något gott till kvällsmat och ett glas rött vin till (jobbar hela helgen igen)Åkte och inköpte parmaskinka, mossarellaost och gjorde en middag med pasta, mina egna odlade tomater, rödlök samt det inköpta, toppade med olivolja smaksatt med citron samt havssalt. Bänkade mig framför tv´n och Solens mat, hämta vinglaset och skulle tappa upp ett glas från "lådan" men......ingen låda!! Ridå! Min kära man hade tagit med sig en öppnad och en oöppnad låda till torpet. Blev först snopen och förbannad men öppnade sen en Copertino som smakade fantastiskt gott till maten. Tittade på Solens mat och längtade dit. Vi måste åka till italien snart älskling!!

Om en halvtimma visar de sista avsnittet på Berlinerpopplarna, en fantastiskt norsk serie som många har missat men som min chef Eva också har följt och tycker är fantastiskt bra.Ni som missat den, se den om den går i repris!

.

Inga kommentarer: