tisdag 29 juli 2008

Maila maken

Min man jobbar, han kör tåg och kommer inte hem förrens imorgon kväll men då har jag åkt till jobbet. Så lever vi och det funkar bra men för det mesta lägger vi schemat så vi är lediga tillsammans.Ibland är det skönt att vara själv och det tycker nog han också..Vi har varit tillsammans i 27 år och oj vad den tiden har gått fort.Vi var ju nyss 20,30,40 och nu snart på väg mot 50, han redan nästa år och jag hoppas att det blir 60,70,80,90 och vem vet kanske 100 också?Vi är varandras likheter men också olikheter och det har funkat bra. Han är lugn och sansad och tänker efter före och jag är den med tempramentet som snabbt blir förbannad men aldrig långsint och jag brukar nog lugna mig ganska snabbt eller?Men om någon sticker fram skilsmässopapper framför honom när vi åker bil så vete tusan om han inte skulle skriva på..Jag är ett rent helvete att ha bredvid sig för honom , jag vet och jag erkänner det. Förlåt, jag kan inte förklara varför jag måste ha kontrollen när du kör men jag är medveten om det och visst gick det väl ganska bra sista biten hem när jag satt BAKOM dig och inte kunde se så mycket? Nu skall jag i alla fall skicka dig ett mail med min bloggadress, du vet ju inte om att jag börjat blogga. Puss på dig

.

1 kommentar:

Anne sa...

Ser man på ...det går framåt med bloggen. Kul! Du kommer att bli beroende, bara så du vet.Kram från Anne