måndag 11 augusti 2008

En sammanfattning av helgen

HAPPY FEET
Så hur var nu helgen då? Jo det var rolig, lite lerig upplevelse med mycket bra musik. Vad gör det nu att det kändes som om ryggen var på väg att gå av, fötterna svullnade och värkte av att man fick stå i timmtals både Fredag och Lördag, alltså från ca 16.00- 01.00 utan att knappt sitta.
Alla var glada, det var inte stökigt och bråkigt, inte många man såg var berusade.
Vilka var bäst? Evelina ville veta våran rangordning och här är min:
Nr 1 Franz Ferdinand. Bra pop, tycker om både de gamla o nya låtarna
Nr 2 Neil Young. Bäst aukustiskt, fantastiskt avslut
Nr3 Håkan Hellström. Kan man annat än älska pojken. Om jag inte redan var gift skulle jag ta Håkan
Nr 4 Mando Diao. Söta pojkar som spelar melodiös popmusik (har kanske blivit hjärntvättad efter att ha hört dem om och om igen hemma)
Nr 5 Silverbullit Fullt röj, skräningt och rökigt, skulle aldrig lyssna på dem hemma men bra live
Nr6 The Sonic 60-tals band som rockar på bra än (de gamla gubbarna)
Nr7 Grinderman Klarar inte av denna skrällmusik, (Nick Cave ser ut som en hallick )

Såg dessutom bara lite av tex Sahara Hotnights, Iron and Wine(som jag gärna hade sett hela, de lät skitbra)The Ceasars, Frida Hyvönen mm

Kan jag då tänka mig att åka på en ny festival? Jadå, men då skall jag smuggla in en liten pall/filt för det var faktiskt jobbigt att behöva stå så mkt. Att röra på sig går bättre men det är ju inte så lätt när alla står packade ihop.

Hur var det då att bo med 3 ungdomar i ett hotellrum? Det gällde att ha ett schema, vilka som skulle duscha först, vem som tog längst tid på sig att måla sig osv. Det gick faktiskt bra och det var kul. Man blev glad för att tjejerna var så glada och lyckliga.

Hemresa kl 16.02, var i god tid på centralen fär att kunna handla mat mm att ta med, samt att kunna gå ombord före alla andra med all packning (helst.) Släpade bla på 2 vitrindörrar till bokhyllan. Kvart i 4 kommer min kära man på att han nog ändå skulle ha en hamburgare i alla fall, jag blir skit irriterad, vill ju gå på tåget nu, han är en tidsoptimist och försvann.
I hötalarna ropar man ut att man kan gå ombord, folk kastar sig på tåget-ingen Ulf, (jag skitförbannad.) Samlar ihop packningen och ungdomarna och går till tåget (tur att de är stora och orkar bära) Några minuter innan tåget ska gå kommer han, UTAN hamburgare!! Han hann inte, ha, ha.
Det finns vissa saker som jag vill och det är bla att vara i tid till tåg mm ,annars blir jag rätt arg och irriterad. Detta tycker jag att min man nu efter 27 år skall veta så att han slipper en arg fru.
Om han bara följer mitt manus/manual så skulle han slippa se mig irriterad, varför kan han inte lära sig? Jag gör ju aldrig nåt som jag vet irriterar honom.............
.

2 kommentarer:

Anne sa...

Tjaba. Vilken Rockmorsa du är! Kul att läsa. Fick Ulf sitta hungrig hela vägen hem? Släppade ni på två vitrindörrar...??? Men låter som ni haft en underbar helg med mycket innehåll. Träffade förresten Bella hos polisen (de skulle hämta pass) och nu förstår jag varför hon strålade så. Jag är inte kär i Håkan Hellström utan i Axel! Han ser så go ut! Fina bilder.

Susanne´s blogg sa...

Det var faktiskt INTE synd om Ulf, vi åkte tidigare för att just kunna handla mat men då var han inte så hungrig....men han kom på straxt innan tåget skulle gå att han kanske i alla fall skulle handla , men då var det försent