onsdag 27 augusti 2008

Stockholm


I morgon drar vi till Stockholm på en dagsutflykt. Tänkte ta tåget över dagen och gick in på SJ´s sida för att boka. Tur och retur för 2 personer skulle gå på nästan 800kr!!
Det blev inte tåget, det blev bussen!! 200kr tur o retur för 2 personer= bra pris men längre resa och sämre miljöval men plånboken får välja och då väljer den billig resa och mer pengar över till annat. Det kanske blir kul för min egen lokförare att få åka buss för en gång skull?
Åh, sa jag till honom, när vi kommer fram måste vi gå till Vetekatten och sätta oss och ta en fika. Vadå? säger min man, ska gå och sätta oss igen? Vi har ju redan suttit i nästan 3 timmar på en buss! Ja, ja men en snabbfika får det bli.
Vad har jag gjort annars i dag? Jo, jag har varit med yngsta dottern på shoppingrunda i Örebro, hon köpte bla 2 par jeans för 700kr tillsammans!! Då blir man ju glad som mamma, tänk att de inte alltid måste ha dyra märkeskläder. Sen åkte vi på 10-års kalas hos kusin Oskar GRATTIS!
I dag har äntligen de nya tygproverna till stolarna till den nya matgruppen vi köpt kommit och Evelina och jag valde med mamma som smakråd. Ulf var inte med men jag vet att han kommer att gilla färgen, nu är det bara att vänta på leverans.
Älsta dottern Ellinor jobbade sista dagen på IKEA i dag. Hon undrade förresten i går varför jag aldrig skriver något om henne i min blogg, så nu har jag gjort det, ha, ha.Nu väntar skolan på henne.
Nähä, nu måste vi lägga oss! I morgon måste vi upp före 06.00!! ( hemska tanke ) bussen hämtar upp kl 07.15. Återkommer med Stockholmsrapport senare.
.

Inga kommentarer: