måndag 4 augusti 2008

Har inte de flesta människorna börjat jobba i dag eller?

Ska vi inte ta och åka till Marieberg i dag? frågade jag min man i morse.Han var mycket tveksam, inte för att gå på Marieberg (han älskar att gå i affärer igentligen) men han sa att det är för mycket folk där nu. Inte, sa jag, de flesta har väl börjat jobba idag förstår du väl.
Redan på motorvägen insåg jag hur fel jag hade, även fast vi kom ganska tidigt så var det fullt med bilar, fy vad jobbigt!
Ja,ja, det gick ganska bra trots allt och gick runt på de flesta ställena. Vinkade också åt våran Ellinor som satt i kassan på IKEA och log och såg så söt ut i sin lilla scharlett men för våran del blev det Mc Donalds, kön till restaurangen på IKEA var alldeless för lång för oss.
Yngsta dottern är på Öland med kompisens familj och TÄLTAR....inatt har de varnat för storm längst kusterna, hoppas de inte regnar/blåser bort, jag tycker så synd om dem.
Nej nu blir det kaffe i stugan. Ikväll ska vi titta på Into the wild, en film vi hyrt som jag så länge velat se. Och ute öser regner ner.....
.

Inga kommentarer: