söndag 16 augusti 2009

Vilken natt!!

Grannarna och deras barnbarn har svininfluensan och jag fick hjälpa dom och ta hand om dom i natt. Det har varit ett himla spring fram och tillbaka mellan husen hela natten. Dessutom fick jag även ta hand om ett av hennes dagbarn som också kom farandes med svininfluensa. Grannfrun lugnande mig med att de "bara" hade en lindrig form så risken att vi skulle bli smittade var inte så stor!!
Jag var helt slut när jag vaknade,ha,ha.
Nu har jag i alla fall ringt henne och försäkrat mig om att de är friska...och de är friska som nötkärnor!!
.

1 kommentar:

fröken sa...

Hej! Hur är det med Evelinas rygg, du har inte nämnt den sedan hon kom hem? Bättre förhoppningsvis.
Svininfluensan ja, jag träffade Erik(sonen) i dag, han kom hem från England i tisdags, och nu har tre av hans reskompisar KONSTATERAD svininfluensa! De blev sjuka efter hemkomst, och har tagit prover. De bor i Sthlm, men Erik har ju bott tätt med dem under resan...Helena i Örebro