onsdag 12 augusti 2009

Skoskav

Jag måste försöka köpa ett par kängor snart. Vi är 10 tjejer som ska till Idre och vandra i några dagar och jag har inga kängor att gå i. Jag har däremot hopplösa fötter! Får jättelätt skoskav t.om i "gamla ingådda" skor om det vill sig illa. Nu gäller det att hitta några sköna som jag kan gå omkring med här hemma ett tag annars kan det gå illa. Ulf är duktig på det där med skor, han får följa med och hjälpa mig.
I morgon bär det av till Arlanda och vid lunchtid landar planet. Ska ta med lite varm choklad och smörgås till tjejerna som nog är mycket trötta efter att ha rest hela natten (de går ombord kl 21.00 Canadensisk tid.) Oh, vad jag längtar att få krama henne!
Långpromenaden jag skulle ta när jag vaknade frös inne, det ösregnar ute! Jo, jag har regnställ men....näe, jag skiter i det i dag. Ska städa Evelinas rum och bädda rent åt henne.
Jacob håller på att rensa i sitt rum och det behövs verkligen. När Ellinor nu flyttar ska han tillfälligt ta hennes rum så att han och vi kan renovera rummet och köpa nya möbler till honom.
När det är klart ska Ellinors rum målas för sen ska Evelina flytta dit. Hon har bestämt att det ska vara tre röda väggar och en vit och på den vita väggen ska hon måla Håkan Hellström eller Bob Dyland! Evelinas rum kommer sen att bli gästrum/Ellinors rum...hänger ni med?
.

Inga kommentarer: